donderdag 21 juni 2007

Meeting in Baarn

Vanochtend weer naar mijn werk aan de Haarlemmerweg in Amsterdam gefietst. De snelheid was gelukkig weer als vanouds, gemiddelde van ruim 29 km/u. 's Avonds had ik een meeting van Sogeti in Baarn. Ik had de route laten plannen door de routeplanner van de fietsersbond. 't Was een leuke route zo langs de Vecht bij Weesp. Aldaar wel een enorme hoosbui meegemaakt. 'k Was blij dat ik uit voorzorg mijn dakje erop had gezet. Het water klaterde zo hard op de weg dat het door de gaten van de Versatile tegen mijn kuiten aan spatte, niet normaal. 'k Kwam ook nog wat fietsers tegen op een stadsfiets, die waren helemaal verzopen.
Over het algemeen had ik een redelijk tempo. Alleen door Hilversum schoot het niet op. Eerst al een zware heuvel op. Ik vond het al zo zwaar gaan, kwam ik precies bij de watertoren uit. Maar ik heb niet kunnen genieten van de afdaling, die was door de binnenstad. Nee, geen fijne fietsstad is Hilversum. Uiteindelijk bijna 2 uur gefietst over 40 km, terwijl op de rechte stukken de kruissnelheid toch wel op 32km/u lag.

'k Was wel blij dat ik op de fiets was want de meeting zelf was eigenlijk niets aan. Wat een tijdsverspilling, maar ik heb wel een mooi tochtje kunnen maken. Ik ga de lange betonnen fietspaden in de polder ook steeds meer waarderen. Ik merk dat de paden op het oude land er toch heel wat slechter bij kunnen liggen.

Geen opmerkingen: