zaterdag 2 juni 2007

Cyclevision

Vandaag zijn we (Martijn en ik) nog even op cyclevision wezen kijken in Sloten. We hebben de Roeifietswedstrijd en de velomobielenrace bekeken. Ik had de afgelopen weken ernstig zitten twijfelen of ik mee zou gaan doen met de uursrace en de velomobielenrace. Martijn dacht die zaterdag andere bezig heden te hebben toen heb ik het maar laten schieten. Maar bij het bekijken van de velomobielenrace had ik toch wel spijt. Hoewel, de snelheden die gehaald werden zijn voor mij toch wel aan de hoge kant. Misschien volgend jaar toch maar eens meedoen. Een overnachting daar is dan geen overbodige luxe, 2 x 70 km fietsen en een of 2 races rijden is wat veel van het goede.

De reis naar Sloten verliep voorspoedig. Ik had voor de heenweg de route gekozen die ik normaal naar mijn werk neem (1x in de week), dus langs de Postbank aan de Haarlemmerweg. Martijn vond het een rot route die veel krachtsinspanning kost. Tja, ik was er inmiddels redelijk aan gewend, al vind ik de route ook niet optimaal, maar ja je ontkomt er niet aan door de stad te rijden van oost naar west.
Op de terugweg heb ik mijn GPS gebruikt met een route volgens de fietsrouteplanner van Amsterdam. Dat ging redelijk al had ik geen idee waar we gefietst hebben. Ik had de route niet heel erg in mijn hoofd zitten waardoor ik vaak moest turen op de GPS. M'n GPS heb ik met een zuignap aan de klep van de Versatile bevestigd. Aan een buigzame arm zit de houder waar de GPS in geklemd kan worden. Nadeel is dat als je over hobbels rijdt (tegelpad bijvoorbeeld), de GPS en houder nogal beweeglijk is en daardoor lastig afleesbaar. Soms valt de GPS ook uit de houder, moet ik nog eens oplossen met wat klitteband.

Geen opmerkingen: