zaterdag 7 juli 2007

Feesten

Vandaag wordt er gezongen voor het klimaat. Niet door mij, ik stap weer in de fiets. Vanmiddag eerst naar Ermelo waar mijn nichtje haar vierde verjaardag viert. De wind is krachtig en redelijk gunstig, de zon schijnt zelfs, kortom heerlijk fietsweer. Tussen Harderwijk en Ermelo is men nog steeds met de weg bezig, maar nu aan de linkerkant. Het fietspad moet nog steeds gedeeld worden met de tegemoet komende fietsers. Het is druk op het fietspad, aangezien de auto's maximaal 30 mogen besluit ik de weg te nemen. Met 34 km/u probeer ik de auto's zo min mogelijk te frusteren. Even blijft een Ford Ka achter mij kleven, maar na het opsteken van 3 vingers (wijzend op maximum van 30 km/u) wordt de afstand weer groter. Geen boze reacties verder, tja wat wil op zo'n dag voor het klimaat.

Na een kort verblijf bij mijn broer (en nichtje natuurlijk), rijd ik via Putten richting Hoevelaken. Een collega van ING, waar ik ben ingehuurd, heeft ons team uitgenodigd voor een gezellige middag. Een mooie gelegenheid om eens een andere route te fietsen. Tussen Putten en Nijkerk rijd ik via de Roosendaalseweg, Beulenkampersteeg richting Driedorp. Aangezien ik opgegroeid ben in Nijkerk vind ik het wel leuk om daar weer eens te rijden. Het komt me allemaal nog wel bekend voor. De meeste wegen hebben wel een beter wegdek gekregen, behalve de Beulenkampersteeg, daar tril je nog steeds de botten uit het lijf. Na Driedorp neem ik de Slichtenhorsterweg, na een paar kilometer sla ik af richting Hoevelaken/Ter Schuur. M'n GPS reageert wat traag vandaag, dat deed tie afgelopen vrijdag ook al. Het frappante is dat dat alleen gebeurt als ik een ingeplande route volg. Bij Hoevelaken reageert de GPS zo traag dat ik al bij de bochten ben voordat deze op het schermpje staan, dat is geen doen zo. Ik laat 'm dan maar zijn eigen route plannen, dat werkt een stuk beter.

In Hoevelaken is Martijn er ook al. Die is met de 2CV, hij had eerst nog een afspraak in Den Bosch. Na een gezellige middag en avondmaaltijd besluit ik al vroeg weer op te stappen. Ik wil nog even langs mijn ouders, die heb ik al zo lang niet gesproken. Bij het wegrijden uit Hoevelaken is mijn GPS nog aan het rekenen, ik ben ongeduldig en ga op mijn gevoel af. H'm, dat gevoel klopte van geen kant, de GPS wilde echt anders rijden. Dus toch maar gekeerd en al vrij snel kwam ik weer op bekender terrein.
Na een kort bezoek aan mijn ouders terug gereden naar Lelystad. Toch een mooie route Nijkerk - Zeewolde - Lelystad. De wind bij de grond was sterk verminderd, de windmolens draaiden nog wel vrolijk rond. Op de Knardijk stond de weinige wind wel wat tegen met als nadeel dat de schapen mij nauwelijks hoorden aankomen. Een aantal lagen te slapen pardoes op het fietspad, met tegenzin gingen ze aan de kant voor mij.

Ter hoogte van de Meerkoetweg kruip ik de dijk over. Bovenaan de fiets even stil gezet om te genieten van het mooie uitzicht. Vandaag waren er weer zulke mooie wolken te zien. Een eind verderop is een kleine maar hevige bui te zien(niet op de foto). Die is mij rakelings gepasseerd. Een paar schapen zijn toch wel een beetje nieuwsgierig, komen een paar stapjes dichter mijn fiets. Maar, niet al te veel hoor.
Ik besluit maar weer verder te gaan. Bij Lelystad is de bui wel langs geweest. De weg is behoorlijk nat en dampt nog helemaal.

Geen opmerkingen: