maandag 17 september 2007

Week van de vooruitgang; pont i.p.v. brug

Vandaag ben ik op de fiets naar mijn werk gegaan. Eigenlijk komt de maandag niet handig uit om te gaan fietsen omdat we 's avonds orkest hebben. Maar ja, vandaag de eerste werkdag dat de pont vaart en de Hollandse brug is afgesloten voor fietsers. De fietsersbond Almere hield een protestaktie door zichtbaar aanwezig te zijn en een enquete te houden. Ik was wel nieuwsgierig en ben dus ook maar gaan fietsen.
Het weer was niet geweldig, de herfst is begonnen. Tot aan Almere was het droog, vervolgens begon het langzaam te miezeren, 't ging steeds harder. Eigenlijk had ik wel behoefte aan een dakje boven mijn hoofd maar had geen zin om daarvoor uit te stappen. Gewoon doorgetrapt naar de pont.

Op de pont was het rustig, gelukkig niet veel vrachtwagens, het aantal fietsers was ook nog niet heel groot (later bleek dat de brug ook nog open was). Ik had geluk, de pont was er al en stond op het punt te vertrekken. De fietsers kunnen op de pont wel droog staan, ook ik met mijn Versatile. Daar dus gelegenheid genoeg om mijn dakje aan te brengen.

's Middags weer vroeg naar huis, weer door de regen. Bij de pont had ik nu wat minder geluk en moest een aantal minuten wachten voordat ik de pont op kon rijden. Er voegden zich nog twee fietsers bij de pont en nog een enkele vrachtwagen. Al met al werd het nog gezellig ook. Het samen met het vrachtverkeer de pont afrijden vind ik toch wat minder. De aangelegde weg is smal, de vrachtwagens passeren, met hun grote wielen, best dicht langs de fietsers. Ik ben benieuwd hoe dat moet als er ook verkeer komt die de pont op moet rijden.

Geen opmerkingen: