woensdag 17 januari 2007

Woon-werk

Ha, eindelijk heb ik ook eens mijn woon-werk afstand met de Versatile afgelegd. Het is ongeveer 60 kilometer, niet echt iets voor dagelijks. Ik hoop het 1 keer in de week te kunnen doen.
Ik moet zeggen, het viel me niet mee. Ik deed er langer over dan ik hoopte en ik vraag mij af of die tijd echt in te korten is. Veel tijd kost het in de bebouwde kom van Amsterdam, wat een k!@#$ stoplichten. Ook is het jammer dat het spoorbaanpad tussen de Hollandse Brug en Almere niet meer in rechte lijn loopt (wie heeft die slingers in de weg nu weer verzonnen?).

De heenweg had ik toch een fors windje tegen. Gelukkig was die gedurende de dag niet afgezwakt en niet van richting gewijzigd zodat ik er op de terugweg van kon genieten. Vooral het laatste open stuk over de Torenvalkweg ging heerlijk. Terugweg was niet sneller dan de heenweg, ondanks de gunstiger wind. Ik doe nog iets verkeerds met het eten denk ik, want ik had onderweg wel een energiegebrek. En geen drinken mee was ook niet zo verstandig.

2 opmerkingen:

WFvN zei

60 kilometer moet te doen zijn binnen 2 uur tijd. Maar....... dan moet je wel lekker kunnen doorrijden met weinig oponthoud. Stoplichten zijn wat dat betreft funest.

Ik heb als fraai resultaat 110 kilometer gefietst op een dag, bestaande uit 3 ritten (bij benadering 11 kilometer, 45 kilometer en nog een rit van de rest van de 110 kilometer) met nét geen 30 km/h gemiddeld op de teller. Maar die rit betrof 2x grotendeels alsmaar doorjakkeren, wel door wat dorpjes rijden maar bar weinig stops voor verkeerslichten e.d.

eduardbotter zei

Ik neem altijd een fles water met Karvan Cevitam (sinas) mee, dan heb je eten en drinken in 1. Daarmee is het energieprobleem gelijk opgelost.
groet, Eduard Botter (Quest 140)