zaterdag 12 mei 2007

Dronten

Vandaag even naar Dronten geweest, de Ligfietsshop was uiteraard de bestemming. Mijn handvat van de Versatile (die aan de staart) was stuk, het rubber hechtte niet meer aan de metalen staaf. Tot mijn verbazing was dit in enkele minuten gerepareerd. Ik sta er elke keer versteld van hoe eenvoudig alles eigenlijk in elkaar zit in die Versatile. Ik zag al allemaal problemen omdat de kabels van de verlichting van het achterlicht door het handvat lopen. Maar ja, het rubbertje was eenvoudig los te schroeven en te vervangen.
Verder nog nieuwe banden gekocht. Mijn banden worden inmiddels aardig vierkant, maar nog steeds geen lek gereden. Ik heb nog even getwijfeld over welke band ik zou nemen. Er wordt beweerd dat de Vredestein Moirree niet de snelste banden zijn, maar op ligfiets.net kan ik ook geen overtuigende mening vinden over welke band dan wel sneller is met goede lekbestendigheid. Dus maar weer de Moirree gekocht. Ik rijd single density, Martijn heeft double density, ik zie het verschil in lekbestendigheid niet zo. Ik heb nog nooit wat uit de banden hoeven peuteren (dat heb ik bij Schwalbe wel anders gezien). Geen gaten in de banden, ze zien er nog keurig uit. Voor Martijn een reserveband gekocht, inderdaad de singel density. Oh ja, en een spatbord voor mijn Hurrie.
Laatst had het karretje, op weg naar de supermarkt, mijn Hurrie ingehaald. Was al de 2e keer dat me dat op de Hurrie gebeurde. Nu nam het karretje mijn spatbord mee, krak. Met de Hurrie neem ik een haaks bochtje krapper dan met de Versatile waardoor het linkerwiel van het karretje in een gat terecht komt, door de scherpe bocht wordt de stuiter te hoog en de kar kiept om, echt bij een snelheid van niks.

Geen opmerkingen: